Samorząd Uczniowski
Opiekun: Dorota Piskorska

Na stronie:
Aktualności
Akcja charytatywna
Góra Grosza

Skład Rady SU - archiwum

Regulamin SU 

Samorząd Uczniowski 2017/2018


Przewodnicząca - Karolina Regmunt /III b/
Zastępca - Sylwia Wójcik /II b/
Sekretarz - Miłosz Tylus /III b/

Przewodnicząca sekcji rozrywkowej - Aleksandra Kośka /III b/
Przewodnicząca sekcji kulturalnej - Łucja Marczak /III a/
Przewodnicząca Szkolnego Koła Wolontariatu - Antonina Mączka /III a/

     

 

A K T U A L N O Ś C I

 

       Zbiórka darów na rzecz schroniska dla zwierząt w Lublinie

W dniach od 9 do 13 października 2017 r. Samorząd Uczniowski prowadził w szkole zbiórkę na rzecz schroniska dla zwierząt w Lublinie. Przez cały tydzień uczniowie przynosili do szkoły karmę dla zwierząt, koce oraz ręczniki. Zbiórka była prowadzona na przerwach - na korytarzu przy wejściu głównym do szkoły oraz w klasach. W czwartek 12 października 2017 r. zorganizowaliśmy dyskotekę charytatywną. Biletem wstępu na zabawę był dar rzeczowy dla schroniska. Zbiórka darów cieszyła się dużym zainteresowaniem i ofiarnością uczniów.
W imieniu zwierząt ze schroniska dziękujemy wszystkim uczniom, którzy przyłączyli się do naszej akcji.
                                                                                                       Szkolne Koło Wolontariatu

       Wiosna!

21 marca uczniowie powitali pierwszy dzień wiosny przychodząc do szkoły w zielonych ubraniach. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
                                                                                                  Samorząd Uczniowski

      Konkurs na kartkę walentynkową rozstrzygnięty

Laureaci Szkolnego konkursu plastycznego „Najpiękniejsza kartka walentynkowa”:
I miejsce – Natalia Przybylska /VI a/
II miejsce – Oliwia Uniłowska /II b/
III miejsce – Kuba Widomski /III c/
Wyróżnieni uczniowie tutaj                                                                                           
                                                                                            Samorząd Uczniowski

     Walentynki

14 lutego w naszej szkole działała poczta walentynkowa. Jak co roku cieszyła się dużą popularnością wśród uczniów. Magię Dnia Zakochanych można było odczuć nie tylko za sprawą wszędobylskich kartek. Wielu uczniów zaakcentowało święto zakładając czerwone lub różowe ubranie. Zaś po południu wszyscy bawili się na dyskotece walentynkowej.
                                                                                                         Samorząd Uczniowski

      Wyniki konkursów

Wyniki szkolnego konkursu „List do Świętego Mikołaja”
I miejsce – Mateusz Czerniak /III c/
II miejsce – Karol Ziętek /III c/
III miejsce – Jakub Wolski /III c/

Wyniki szkolnego konkursu plastycznego dla klas I „Portret Mikołaja”
I miejsce – Anna Zarębska /I a/
II miejsce – Ksawery Malec /I a/
III miejsce – Aleksandra Ścierzyńska /I b/

Wyróżnieni uczniowie tutaj
Serdecznie gratulujemy wszystkim zwycięzcom i zapraszamy do udziału w naszych konkursach.
                                                                                                      Samorząd Uczniowski

      Mikołajki na wesoło

6 grudnia prawie wszyscy uczniowie przyszli do szkoły w mikołajowych czapkach. W ten sposób włączyli się w akcję Samorządu Uczniowskiego pt. "Tęczowy kalendarz". Celem akcji jest podkreślenie strojem ważnych dat z naszego kalendarza. Mikołajowe czapki i inne świąteczne przebrania dodały temu dniu dodatkowego uroku. Należy dodać, że zgodnie z obietnicą, każdy przebrany uczeń  w tym dniu zwolniony był z odpowiedzi.
                                                                                                     Samorząd Uczniowski

     Wyniki konkursu plastycznego „Portret misia”

Kategoria RYSUNEK:
1miejsce – Karol Ziętek, kl. III c
2 miejsce – Amelia Przech, kl. I b
3 miejsce – Agata Nowak, kl. III a

Kategoria KOLAŻ:
1 miejsce ex equo – Ksawery Malec, kl. I a i Amelia Cieślak, kl. IV c
2 miejsce – Sebastian Tyczyński, kl. III c
3 miejsce – Alicja Dyguła, kl. III a

Wyróżnieni uczniowie tutaj
                                                                                                   Samorząd Uczniowski

      Pomagamy!

W środę 30.11.2016 r na przerwie o godz. 12.30 Samorząd Uczniowski przeprowadził zbiórkę darów na rzecz akcji "Pomóż dzieciom przetrwać zimę". Szczególną ofiarnością wykazali się uczniowie kas
I - III. Wszyscy darczyńcy dostali w podziękowaniu słoneczka z logo akcji.
                                                                                                      Samorząd Uczniowski

      Andrzejkowe wróżby

W czwartek 24 listopada w naszej szkole odbyła się dyskoteka andrzejkowa. Jak co roku na początku dyskoteki Sekcja Rozrywkowa SU przeprowadziła w świetlicy tradycyjne wróżby. Potem wszyscy świetnie bawili się przy dźwiękach muzycznych przebojów. Zapraszamy do obejrzenia galerii.
                                                                                                             Samorząd Uczniowski

      Laureaci konkursu „Strachodynia”

Wyniki szkolnego konkursu „Strachodynia”
I miejsce – dynia nr 26
II miejsce – dynia nr 22
III miejsce – dynia nr 17
Wyróżnienia: dynie nr: 4, 6, 9, 10, 20, 23 i 27
Laureaci i osoby wyróżnione proszone są o zgłoszenie się w piątek o godz. 9.05 do świetlicy szkolnej.
                                                                                                        Samorząd Uczniowski

        Z życzeniami dla nauczycieli

W czwartek 13 października, dzień przed świętem nauczycieli, czyli Dniem Edukacji Narodowej, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców na ręce Pani Dyrektor Małgorzaty Tudrujek złożyli bukiet kwiatów wraz z życzeniami dla wszystkich nauczycieli.

       Wiosno, ach to Ty!

21 marca większość uczniów naszej szkoły ubrała się na zielono. W ten kolorowy  sposób przywitaliśmy pierwszy dzień wiosny. Mamy nadzieję, że nasze wesołe miny i kolorowe stroje odgonią deszcz i  niepogodę i w końcu przyjdzie do nas upragniona słoneczna, zielona wiosna.
                                                                                                               Samorząd Uczniowski

       Walentynki 2016

W piątek 12 lutego  naszą szkołę opanowało walentynkowe szaleństwo.

Laureaci Szkolnego konkursu plastycznego „Najpiękniejsza kartka walentynkowa”:
I miejsce
      Karol Ziętek, kl. II c i Dominika Kurkowicz, kl. III c
II miejsce
      Jakub Wolski, kl. II c, Zuzanna Bis, kl. VI a, Amelia Cieślak, kl. III c
III miejsce
      Iga Rudzik, kl. II c i Oliwia Kmieć, kl. I a

Wyróżnieni uczniowie tutaj
                                                                                            Samorząd Uczniowski

 

      List do św. Mikołaja

Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs na list do św. Mikołaja. Do konkursu przystąpiło 20 uczniów, głównie z klas II i III. Wszystkie listy były mądre, wzruszające i przepięknie ozdobione. Wspólnie wyróżniliśmy osiem prac, które nas najbardziej urzekły.
                                                                                                       Samorząd Uczniowski

       Dzień Pluszowego Misia w naszej szkole

25 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Święto to jest okazją do przypomnienia jak ważne w naszym życiu są dzieciństwo, przyjaźń, miłość, ciepło. Święto Pluszowego Misia to także doskonała okazja do wdrażania idei prawdziwej, bezinteresownej przyjaźni. Bo przecież pluszowy miś to niezastąpiona przytulanka i przyjaciel wszystkich dzieci.
Z okazji tego święta zorganizowaliśmy konkurs plastyczny pt. „Portret misia”. Na konkurs wpłynęło 58 przepięknych prac plastycznych (głównie z klas I-III). Nagrody i wyróżnienia przyznane zostały w dwóch kategoriach: kolaż i rysunek. Wyniki
tutaj
Zobaczcie również naszą szkolną „misiową galerię” w holu szkoły.
                                                                                Organizatorzy akcji: Samorząd Uczniowski
                                                                                       Opiekun akcji: Dorota Piskorska

        Andrzejkowa dyskoteka charytatywna

W tym roku Andrzejki obchodziliśmy nieco wcześniej, bo już 17.11.2015 r. Z tej okazji, tak jak co roku zorganizowaliśmy dyskotekę. Zgodnie z tradycją pierwsza godzina dyskoteki była poświęcona wróżbom andrzejkowym, które przygotowali uczniowie klas V i VI.
Zabawą andrzejkową rozpoczęliśmy też akcję charytatywną "Pomóż dzieciom przetrwać zimę". Podczas imprezy trwała zbiórka darów na rzecz akcji.
                                                                                                            Samorząd Uczniowski

      Laureaci konkursu „Strachodynia”

W tym roku jesień obrodziła dyniami - do naszego konkursu przystąpiło aż 51 osób. W piątek, 30.10.2015 r. zarząd Samorządu Uczniowskiego oraz trójki klasowe z klas I – VI w wyniku tajnego głosowania wyłonili zwycięzców. Oto laureaci:
I miejsce - Jakub Wolski /II c/
II miejsce - Kuba Widomski /II c/
III miejsce - Alicja Piórkowska /V c/

Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do obejrzenia galerii. Wyróżnieni tutaj

                                                                                                                Samorząd Uczniowski

       Walentynkowa poczta    

Tegoroczna walentynkowa poczta, ze względu na ferie zimowe, dotarła nieco później do naszej szkoły, bo we wtorek 17 lutego. Całe dopołudnie uczniowie z Samorządu Uczniowskiego roznosili walentynki, a po południu wszyscy chętni bawili się na dyskotece.

      Zważyliśmy plecaki w klasach młodszych!

Tegoroczna akcja „Zważ swój plecak” potwierdziła, że podejmowane przez nas działania przynoszą pozytywne efekty.
Plecaki maluchów zazwyczaj są przeładowane mnóstwem niepotrzebnych rzeczy. Ku naszemu zaskoczeniu, zaledwie 22% plecaków uczniów klas I-III przekraczało dopuszczalną wagę. Najwięcej ciężkich plecaków było w klasach trzecich („winowajcami” okazały się karty z piłkarzami). W klasach drugich i pierwszych wyniki ważenia były natomiast bardzo dobre. Najlżejsze (prawie w 100%) okazały się plecaki uczniów klasy II a.
Cieszymy się, że plecaki naszych uczniów są coraz lżejsze i mamy nadzieję, że tak pozostanie do końca roku!
                                                                                                          Samorząd Uczniowski

      Andrzejkowa dyskoteka charytatywna

Jak co roku Samorząd Uczniowski zorganizował charytatywną dyskotekę andrzejkową. W tym roku odbyła się 26 listopada. Były wróżby, była zabawa, ale co najważniejsze zebrano dary przeznaczone na akcję „Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę". Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy i zachęcamy do dalszej pomocy.

     Konkurs na strachodynię rozstrzygnięty

Konkurs na STRACHODYNIĘ zorganizowany przez Samorząd Uczniowski został rozstrzygnięty. Wygrała Ewelina Wojtyła, uczennica klasy IV a. Drugie miejsce zajęła Arleta Dyguła /IV d/, trzecie Aleksandra Kośka /VI a/. Gratulacje.

        Dziękujemy...

18.06.2014 r. po raz kolejny obchodziliśmy w szkole Dzień Pracownika Obsługi. Z tej okazji wszystkim paniom woźnym, pracownikom administracji i kuchni złożyliśmy podziękowania za codzienną pracę oraz troskę o dobro uczniów i szkoły.
                                                                                                       Samorząd Uczniowski


     Kiermasz podręczników

W dniach 23-24.06.2014 r. /poniedziałek i wtorek/ Samorząd Uczniowski organizuje kiermasz używanych podręczników.
Osoby zainteresowane sprzedażą swoich książek proszone są o kontakt z opiekunami SU do 16 czerwca.
Z powodu zmian w podstawie programowej sprzedaży nie podlegają podręczniki klas VI.

 

 

       „Zważ swój plecak”


Drugi etap akcji organizowanej przez Samorząd Uczniowski w dużym stopniu wyeliminował problem przeciążonych plecaków uczniów klas I-III. Już tylko 16% zważonych tornistrów przekraczało dopuszczalną wagę. Uczniowie zaczęli zwracać większą uwagę na to, co wkładają do plecaków. Cieszymy się, że nasze działania przyniosły oczekiwane rezultaty.
                                                                                       Samorząd Uczniowski

                                                                                                                        
     


     Laureatki konkursu walentynkowego

Laureatki konkursu na „Najpiękniejszą Kartkę Walentynkową”:

I miejsce - Patrycja Szacoń /III c
II miejsce - Nikola Polska /I c/
III miejsce - Dominika Kurkowicz /I c/

Nasze gratulacje!
                                                                                       Samorząd Uczniowski

 

     Wybraliśmy najładniejszą szopkę!

W czwartek 19 grudnia 2013 r. Samorząd Uczniowski policzył głosy zebrane podczas głosowania na najładniejszą szopkę. Szopki wykonali uczniowie klas III. Od poniedziałku były wyeksponowane pod szkolną choinką. Łącznie na konkurs wpłynęło 47 prac. W głosowaniu brali udział uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły oraz przedszkolaki z grupy ,,Misie” i ,,Słoneczka”. Ważnych głosów było 425. Zwycięzcom gratulujemy, a wszystkim dziękujemy za stworzenie świątecznego nastroju w szkole. Wygrała szopka nr 5 Natalii Przybylskiej z klasy III c. Wyniki>>
                                                                                                                 /Monika Ziętek/

       Andrzejkowa dyskoteka charytatywna

Dnia 26 listopada odbyła się dyskoteka andrzejkowa. Tradycyjnie dziewczęta z SU przepowiadały przyszłość wszystkim chętnym uczniom, natomiast chłopcy zadbali o dobra muzykę. Podczas dyskoteki zabraliśmy 40 kg produktów spożywczych i chemicznych na rzecz akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę".
                                                                                                           /Samorząd Uczniowski/

      Podsumowanie akcji „Zważ swój plecak”

W dniach 12-15 listopada 2013 r. Samorząd Uczniowski przeprowadził akcję „Zważ swój plecak”. Przedstawiciele SU przygotowali ulotki informacyjne, które rozdali uczniom naszej szkoły. Odwiedzili także uczniów klas młodszych i udzielili im wielu wskazówek, w jaki sposób należy prawidłowo pakować tornister. Na zakończenie akcji zorganizowali dzień ważenia, podczas którego sprawdzili jak ciężkie plecaki muszą dźwigać uczniowie naszej szkoły. Po podliczeniach okazało się, że problem zbyt ciężkich tornistrów dotyczy głównie uczniów klas I-III.
Organizatorzy akcji doszli do wniosku, że konieczna jest kontrola rodziców nad zawartością tornistra, aby zapobiec zabieraniu przez uczniów klas I-III zbędnych rzeczy. Należy także zwrócić większą uwagę na wagę przyborów szkolnych oraz samego plecaka. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego widzą również konieczność kontynuowania akcji w przyszłym półroczu szkolnym.
                                                                                                              /Samorząd Uczniowski/

       Zważ swój plecak!

 

         Nie wykręcaj się! Pomóż Alankowi!

Samorząd Uczniowski prowadzi zbiórkę nakrętek na rzecz chorego Alana Ciężaka. Nie wyrzucaj plastikowych nakrętek! Zbieraj i przynieś do świetlicy szkolnej. Dzięki nim możesz pomóc choremu dziecku. Każdy kilogram, to pieniądze na dalsze leczenie i rehabilitację.

 

       Z życzeniami dla nauczycieli

15 października 2013 r. przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego złożyli Pani Dyrektor i Gronu Pedagogicznemu życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
Do podziękowań uczniowskich przyłączyli się również Rodzice. Wyrazem ich wdzięczności były życzenia, kwiaty oraz tort zakupiony przez Radę Rodziców.
                                                                                                             Samorząd Uczniowski

      Kolejny transport nakrętek dla hospicjum

18.06.2013 r. zawieźliśmy do Domu Małego Księcia w Lublinie kolejną partię nakrętek, zbieranych przez Samorząd Uczniowski i Klub Wiewiórka. Dziękujemy wszystkim uczniom naszej szkoły za wspieranie tej akcji charytatywnej.                                                                                                                                                                                                        Samorząd Uczniowski

      Dyskoteka szkolna

Dnia 13 czerwca 2013 roku odbyła się ostatnia szkolna dyskoteka. Uczniowie klas szóstych przygotowali i zorganizowali ciekawe konkursy oraz wyłonili króla i królową dyskoteki. Zostali nimi Konrad Rożenek /VI b/ i Karolina Regmunt /IV a/.
Cały Samorząd Uczniowski oraz wszyscy szóstoklasiści serdecznie dziękują swoim kolegom i koleżankom za wspólnie spędzone lata w szkole podstawowej, które na pewno zapamiętamy i będziemy je dobrze wspominać.
                                                                                           Katarzyna Mendykowska i Agata Rej

     Kiermasz ozdób świątecznych

3 grudnia 2012 r. odbył się Kiermasz ozdób świątecznych wykonanych przez uczniów i nauczycieli. Środki ze sprzedaży zostaną przeznaczone na Samorząd Uczniowski.

     Dyskoteka andrzejkowa

26 listopada 2012 r. w naszej szkole odbyła się dyskoteka andrzejkowa. Jak co roku członkowie Samorządu Uczniowskiego przygotowali i przeprowadzili w świetlicy szkolnej wróżby andrzejkowe, które tradycyjnie cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów. Biletem wstępu na zabawę był dar na rzecz akcji  „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”. Zebrane produkty (ok. 42 kg) zostaną przekazane potrzebującym. Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy.

     Konkurs plastyczny pt. „Koszulka Kibica”

25 czerwca zakończył się szkolny konkurs plastyczny pt. „Koszulka Kibica” organizowany przez Samorząd Uczniowski w ramach akcji „Szkoła bez przemocy”. Laureatami konkursu zostali następując uczniowie:
I m - Adrianna Ziętek /VI d/ i  Julia Niedźwiadek /IV d/
II m - Nadia Niedźwiadek /I d/
III m - Aleksandra Luterek /IV d/

                                                                            Organizatorzy: D. Piskorska, A. Doroszewska

     Dziękujemy!

28 czerwca 2012 roku obchodziliśmy Dzień Woźnej. W tym dniu przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego złożyli na ręce pań woźnych i pań kucharek kwiaty wraz z podziękowaniem za ich codzienną, ciężką pracę. Serdecznie dziękujemy za Wasz trud, oddanie i pomoc.
                                                                                                                   Samorząd Uczniowski

      Twój dar serca

Zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w akcji charytatywnej „Twój dar serca dla Hospicjum”, w ramach, której odbędzie się zbiórka pieniędzy na rzecz chorych i umierających dzieci z Hospicjum Małego Księcia w Lublinie. Do czwartku 19.04.2012 r. można wesprzeć chore dzieci wrzucając pieniądze do skarbonki ustawionej na biurku w świetlicy szkolnej. Zapraszamy również wszystkich uczniów klas IV- VI na dyskotekę charytatywną w  środę 18.04.2012 r. Dochód z dyskoteki przekażemy dla Hospicjum Małego Księcia. Zapraszamy do licznego udziału w wyżej wymienionej akcji i dyskotece.                                                                                
                                                                                                              Samorząd Uczniowski

       Konkurs „Kodeks Fair Play”
 
Szkolny etap ogólnopolskiego konkursu na opracowanie kodeksu propagującego właściwe postawy i zachowania kibica wygrał uczeń klasy V b - Patryk Daśko. Praca Patryka została zakwalifikowana do drugiego – ogólnopolskiego etapu konkursu. Wyniki II etapu będą dostępne na stronie www.szkolabezprzemocy.pl. Gratulujemy Patrykowi i życzymy powodzenia w drugim etapie konkursu.

                                                                                                              Samorząd Uczniowski
 

     Akcja „Bezpieczna Przerwa”

W dniach 12-16 grudnia 2011 r. przeprowadziliśmy akcję „Bezpieczna Przerwa”. Akcja ta miała na celu pokazanie jak można i należy się zachowywać podczas przerw śródlekcyjnych. W ciągu całego tygodnia pełniliśmy dyżury na przerwach i obserwowaliśmy zachowanie uczniów. Najgrzeczniejsi uczniowie otrzymali od nas nagrodę - pochwałę w zeszycie obserwacji ucznia.
                                                                                                               Samorząd Uczniowski

      Dyskoteka andrzejkowa

23 listopada 2011 r. w naszej szkole odbyła się dyskoteka andrzejkowa. Zgodnie z tradycją członkowie Samorządu Uczniowskiego przygotowali i przeprowadzili w świetlicy szkolnej wróżby andrzejkowe. Wszystkie wróżby i zabawy cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów.
Dyskoteka była również inauguracją akcji charytatywnej „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”. Biletem wstępu na zabawę był dar na rzecz akcji. Produkty zebrane podczas tej dyskoteki zostały przez członków Samorządu zliczone, zważone i przekazane pedagogowi szkolnemu. Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy i zachęcamy do dalszego wspierania tej szczytnej akcji.
                                                                                                             Samorząd Uczniowski

 

      Akcja charytatywna „Góra grosza”

 

Co roku przystępujemy do tej akcji. Zbieramy drobne pieniądze, aby pomóc dzieciom z domów dziecka. Dla nas te kwoty są niewielkie, ale gdy je połączymy, możemy uszczęśliwić wielu potrzebujących. Towarzystwo Nasz Dom przekazuje pieniądze uzbierane przez uczniów ze szkół w całej Polsce wybranym domom dziecka.  Liczymy na Waszą dobrą wolę.
 

Rok szkolny 2016/2017

Zebraliśmy 836,28 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa II c /wych. Teresa Czajka/

Miejsce  Klasa Kwota - zł
1. II c 158,70
2. III d 136,39
3. III b 95,73
4. III c 91,67
5. IV c 83,98
6. VI a 63,80
7. II a 54,25
8. V b 39,84
9. III a 32,28
10. II b 31,04
11. I b 25,50
12. I a 23,10

 

Rok szkolny 2015/2016

Zebraliśmy 423,04 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa II d /wych. Elżbieta Małecka/

 

A

B

C

D

I

25,29

--------------

54,55

-------------

II

40,00

--------------

35,54

81,98

III

10,06

32,80

78,31

-------------

IV

12,97

2,37

------------

-------------

V

-------------

40,81

------------

2,65

VI

5,71

--------------

-------------

-----------

 

Rok szkolny 2014/2015

Zebraliśmy 518,33 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa I d /wych. Elżbieta Małecka/

 

A

B

C

D

I

33,57

56,82

27,11

65,42

II

39,72

23,65

55,93

-----

III

31,52

29,78


-----

-----

IV

24,66

23,50

4,31

0,0

V

0,0

29,68

0,0

-----

VI

46,66

26,00


-----

-----

 

Rok szkolny 2013/2014

Zebraliśmy 457,60 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa V b /wych. Ewa Milanowska/

 

A

B

C

D

I

0,0

27,45

41,11

-----

II

15,64

0,0

-----

-----

III

28,04

40,06

52,59

36,98

IV

5,90

0,0

-----

-----

V

38,44

62,03

-----

-----

VI

0,0

46,18

21,62

41,56

 

Rok szkolny 2012/2013

Zebraliśmy 1073,30 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa II d /wych. Elżbieta Małecka/

 

 

A

B

C

D

I

72,94

84,74

-----

-----

II

23,93

35,85

37,02

169,13

III

25,70

30,97

23,12

-----

IV

79,93

79,93

-----

-----

V

0,0

166,57

37,62

50,29

VI

31,71

52,99

31,80

39,06

 

Rok szkolny 2011/2012

Zebraliśmy 1263,87 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa VI c /wych. Ewa Milanowska/

 

A

B

C

D

I

36,69

36,44

32,33

126,18

II

71,81

28,91

25,15

--------

III

142,16

51,67

---------

--------

IV

0,47

43,43

50,64

48,50

V

88,78

52,83

23,94

6,42

VI

37,83

128,53

175,42

55,74


Rok szkolny 2010/2011

Zebraliśmy 1194,93 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa V b /wych. Anna Woch/

 

A

B

C

D

I


68,60

30,94

11,43

--------

II


82,79

62,35

--------

--------

III


48,49

28,77

42,87

47,16

IV


68,46

34,02

14,62

26,21

V


55,23

167,47

126,33

82,01

VI


0,0

99,28

76,50

21,40

 

Rok szkolny 2009/2010

Zebraliśmy 1000,91 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została
klasa VI b /
wych. Krystyna Kostrzewska/

 

A

B

C

D

I


48,07

41,29

----------

----------

II


47,77

68,47

20,58

26,72

III


53,85

49,91

31,60

45,99

IV


40,71

61,24

83,95

60,62

V


81,49

24,97

0,0

53,13

VI


24,50

85,65

25,11

0,0

 

Rok szkolny 2008/2009

Zebraliśmy
1231,20 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
została klasa III d /wych. Małgorzata Grabczyńska/

 

A

B

C

D

I

86,69

62,62

37,82

36,89

II

22,09

31,68

38,26

67,42

III

18,87

92,92

50,43

187,14

IV

88,64

49,31

71,70

21,06

V

17,01

73,08

29,09

0

VI

8,95

27,70

22,24

89,41

 

Rok szkolny 2007/2008

Zebraliśmy  837,11 zł

Zwycięzcą konkursu „Która klasa zbierze najwięcej”
III a /wych. Sławomira Wrzesińska/
 

 Wszystkim uczestnikom akcji serdecznie DZIĘKUJEMY!

 

 

     Skład Rady SU w poprzednich latach

 

Rok szkolny 2016/2017

Eliza Kusy /VI c/ - przewodnicząca
 Julia Szacoń /VI c/ - z-ca przewodniczącej
Amelia Kryk /VI c/ - przewodnicząca sekcji  rozrywkowej
Paulina Sulowska /VI b/ - przewodnicząca sekcji "Sztubak"
Arleta Dyguła, k. /VI d/ sekretarz

 

Rok szkolny 2015/2016



Zuzanna Małek /VI a/ - przewodnicząca
Natalia Wolska /VI a/ - zastępca
Martyna Ozimek /V d/ - sekretarz


Kaja Szewczyk /VI b/ przewodnicząca Sekcji Rozrywkowej
Arleta Dyguła /V d/ - przewodnicząca Sekcji „Sztubak”

 

Rok szkolny 2014/2015

Karolina Regmunt /VI a/ - przewodnicząca
Mateusz Malec /VI b/ - zastępca
Kaja Szewczyk /V b/ - sekretarz


Karolina Frączek /VI a/ - przewodnicząca sekcji Sztubak
Antonina Maczka /VI b/ - przewodnicząca sekcji rozrywkowej

 

Rok szkolny 2013/2014

Karolina Regmunt /V a/ - przewodnicząca
Julia Głąb /VI a/ - zastępca
 Diana Stacharska /VI a/ - sekretarz

Ewelina Sądej /VI c/ - przewodnicząca sekcji Sztubak
 Oskar Mituła /VI b/ - przewodniczący sekcji rozrywkowej

 

Rok szkolny 2012/2013

Gabriela Oleszko /VI c/ -przewodnicząca
 Katarzyna Mendykowska /VI b/ - zastępca
Oskar Mituła /V b/ - sekretarz

 Ernest Holweg /VI d/ - przewodniczący sekcji
Sztubak
 Agata Rej /VI a/ - przewodnicząca sekcji rozrywkowej


Rok szkolny 2011/2012



Zuzanna Kowalczuk /VI d/ - przewodnicząca
Wiktoria Kryska /VI d/ - przewodnicząca sekcji SZTUBAK
Anna Szymczak /VI d/ - przewodnicząca sekcji rozrywkowej

 

Rok szkolny 2010/2011



       Daniela Moroniak /VI d/ - przewodnicząca
       Anna Chemperek /VI d/ - zastępca
       Bartłomiej Zaręba /VI c/ - sekretarz
     
       Adrianna Ziętek /V d/ - przewodnicząca sekcji SZTUBAK
 Anna Szymczak /V d/ - przewodnicząca sekcji rozrywkowej 


Rok szkolny 2009/2010



Daniela Moroniak /V d/ - przewodnicząca
Inga Holweg /VI d/ - zastępca
Wiktoria Maciejczyk /V c/ - sekretarz
Paweł Łukomski /VI b/ - przewodniczący sekcji rozrywkowej
 

Rok szkolny 2008/2009



Klaudia Malec /VI c/ - przewodnicząca
Agata Boguta /VI d/ - zastępca
Dominik Łoś /VI a/ - sekretarz

 

Rok szkolny 2007/2008



Małgorzata Bartnik /VI b/ - przewodnicząca
Joanna Krusińska /VI b/ - zastępca
Daniel Stachyra /V d/ - sekretarz
Przewodnicząca sekcji dziennikarskiej - Anna Wójtowicz /VI d/
Przewodniczący sekcji rozrywkowej - Mateusz Łukomski /VI d/
Przewodnicząca sekcji
Sztubak - Edyta Sprawka /VI c/
 

Rok szkolny 2006/2007

      

 Sebastian Spust /VI a/ - przewodniczący
 Małgorzata Bartnik /V b/ - zastępca
 Paulina Sagan /VI a/ - sekretarz

Przewodnicząca sekcji dziennikarskiej - Martyna Kursa /VI a/
Przewodnicząca eskcji rozrywkowej - Katarzyna Urban /VI a/
Przewodnicząca sekcji
Sztubak - Magdalena Szmit /V c/
 

Rok szkolny 2005/2006



Dominika Stacharska /VI e/ - przewodnicząca
Ewelina Dajos /VI b/ - zastępca
Sekretarz Małgorzata Bartnik /IV b/ - sekretarz
Przewodnicząca sekcji dziennikarskiej - Martyna Kursa /V a/
Przewodnicząca sekcji rozrywkowej - Monika Marzec /VI a/
Przewodniczący sekcji Sztubak - Piotr Gozdal /VI d/

Rok szkolny 2004/2005



Magdalena Wieczorkiewicz /VI b/ - przewodnicząca
Edyta Marzec /VI b/ - zastępca
Przewodniczący sekcji dziennikarskiej Mateusz Puchala /VI c/
Przewodnicząca sekcji rozrywkowej Sylwia Osinowska /VI a/
Przewodnicząca sekcji
Sztubak Paulina Chylińska /VI e/

 

 

REGULAMIN
Samorządu Uczniowskiego
Szkoły Podstawowej w Bychawie

Opracowany na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst ujednolicony - zawiera zmiany wprowadzone ustawą z dnia 2 lipca 2004 r., która weszła w życie z dniem 21 sierpnia 2004 roku - Dz. U. z 2004 roku Nr 173, poz. 1808) oraz Statutu Szkoły Podstawowej w Bychawie.

I. CELE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Samorząd Uczniowski jest organem szkoły, którego celem jest:
1. Reprezentowanie całej społeczności uczniowskiej szkoły.
2. Organizowanie działalności kulturalnej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi.
3. Współdziałanie z innymi organami szkoły dla prawidłowego funkcjonowania całej społeczności szkolnej.
4. Pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności uczniów w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Dyrektorem Szkoły.
5. Wszechstronne działanie zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki, tworzenia przyjaznej atmosfery w szkole, okazywanie szacunku dorosłym i kolegom.

II. UPRAWNIENIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Do uprawnień Samorządu Uczniowskiego należy przedstawienie Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów:
1. Prawo do zapoznawania się z programem nauczania, jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami.
2. Prawo do znajomości zasad oceniania, klasyfikowania i  promowania oraz nagradzania uczniów.
3. Prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu.
4. Prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu, który będzie wspierał uczniów w każdej sprawie i pomagał w rozwiązywaniu problemów.
5. Prawo do redagowania i wydawania gazetki szkolnej.
6. Prawo do organizacji życia szkolnego umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a rozwijaniem własnych zainteresowań.
7. Prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej,
w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.
8. Prawo do opiniowania Statutu Szkoły, szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki oraz wysokości stypendium za osiągnięcia w nauce lub za osiągnięcia sportowe.


III. ZADANIA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

1. Przedstawianie władzom szkolnym opinii i potrzeb uczniów.
2. Współudział w rozwijaniu zainteresowań kulturalnych, organizowanie rozrywki.
3. Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie tej tradycji
4.Angażowanie uczniów do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy i szkoły.
5.Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym trudności w szkole,
w środowisku rówieśniczym i rodzinnym.
6. Organizowanie prac pozwalających uzyskać fundusze na wspólne cele.
7. Dysponowanie, w porozumieniu z opiekunem, funduszami będącymi  w posiadaniu SU.
8. Przedstawianie Dyrektorowi, Radzie Pedagogicznej oraz Radzie Rodziców sprawozdań
z działalności SU.
9. Rozstrzyganie sporów między uczniami.
10. Informowanie całej społeczności o swoich opiniach i problemach (informacje na tablicy ogłoszeniowej SU, gazetka szkolna, godziny wychowawcze,  apele).

IV. ORGANY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

1. Samorząd Uczniowski tworzą wszyscy uczniowie naszej szkoły..
2. Reprezentantami Samorządu Uczniowskiego są:
• Zarząd Samorządu Uczniowskiego,
• Samorządy Oddziałów,
• przewodniczący sekcji.
3. W skład Zarządu Samorządu Uczniowskiego wchodzą:
• przewodniczący,
• zastępca,
• sekretarz / kronikarz.
4. Zarząd SU wybierany jest przez uczniów klas IV– VI w głosowaniu tajnym według ordynacji ustanowionej na zasadach demokratycznych przez ogół członków samorządu.
5. W Samorządzie Uczniowskim działają trzy sekcje:
• sztubak,
• dziennikarska,
• rozrywkowa.
6. Nad przebiegiem prac Samorządu czuwa opiekun SU.
7. W przypadku rażących zaniedbań na wniosek Dyrektora Szkoły, opiekuna Samorządu Uczniowskiego lub Samorządu Oddziału może dojść do odwołania członków reprezentujących SU.
8. Kadencja Zarządu Samorządu Uczniowskiego trwa od września do zakończenia roku szkolnego.
9. Samorząd Uczniowski pracuje w oparciu o plan pracy ustalony na bieżący rok szkolny.
10. Dokumentację Samorządu tworzą:
• plan pracy zatwierdzony przez Zarząd SU na cały rok szkolny
• zeszyt przychodów i rozchodów prowadzony przez opiekuna
• kronika SU prowadzona przez członków sekcji sztubak
• zeszyt protokołów spotkań prowadzony przez przewodniczącego.
Dokumentacja SU jest nadzorowana przez Opiekuna SU i Dyrektora SP.
11. Regulamin SU opiniowany jest przez samorządy klasowe.
12. Organy SU są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
13. SU używa pieczęci – „ Samorząd Uczniowski przy Szkole Podstawowej w Bychawie”.
14. Zarząd SU omawia problemy nurtujące uczniów na spotkaniu z Dyrektorem SP w zależności od potrzeb.
15. Spotkania SU odbywają raz w miesiącu, w razie potrzeby częściej.

V. FUNDUSZE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

1. Samorząd może posiadać własne fundusze, które służą do finansowania jego działalności, dysponentem funduszu jest Zarząd w porozumieniu z opiekunem.
2. Fundusze samorządów mogą być tworzone:
• z dochodów uzyskanych z organizowanych przez samorząd imprez ,
• ze środków przekazywanych przez Radę Rodziców.

VI. WSPIERANIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO PRZEZ INNE ORGANY SZKOŁY

1. Udzielanie pomocy w całokształcie działalności Samorządu, w szczególności w przedsięwzięciach wymagających udziału pracowników  szkoły.
2. Zapoznanie SU z tymi elementami planu działalności wychowawczej szkoły, których realizacja uzależniona jest od aktywności i inicjatywy samych uczniów oraz informowanie ich o aktualnych sprawach wychowawczych i problemach szkoły.
3. Zapewnienie warunków materialnych i organizacyjnych niezbędnych do działalności Samorządu (np. udostępnianie pomieszczeń, sprzętu, materiałów biurowych, itp.).
4. Wysłuchiwanie opinii uczniów oraz informowanie o zajętym przez władze szkolne stanowisku.
5. Czuwanie nad działalnością SU (zgodnie z założonymi celami wychowawczymi szkoły).
6. Zapewnienie koordynacji działalności SU z innymi organizacjami  uczniowskimi i organami szkoły.

VII. OPIEKUN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Do obowiązków opiekuna SU należy:

1. Udzielanie pomocy w realizacji zadań, w szczególności wymagających udziału nauczycieli i Dyrektora Szkoły.
2.Czuwanie nad prawidłowym działaniem samorządu, w tym również w zakresie dysponowania funduszami.
3. Informowanie młodzieży o uchwałach Rady Pedagogicznej dotyczących spraw uczniowskich.
4. Inspirowanie nauczycieli (wychowawców) do współpracy z SU i udzielanie mu pomocy w jego działalności.
5. Kadencja opiekuna trwa co najmniej trzy lata.
6. Wyboru opiekuna dokonuje społeczność uczniowska zgodnie z ustanowioną ordynacją.

VIII. ORDYNACJA WYBORCZA

1. Wybory do Zarządu SU są tajne i odbywają się we wrześniu.
2. W wyborach biorą udział członkowie Samorządów Oddziałów klas IV – VI  oraz osoby zainteresowane pracą w samorządzie.
3. Do Zarządu SU kandydują członkowie Samorządów Oddziałów.
4. Kandydat do Zarządu SU powinien:
• być śmiałym, odważnym, przebojowym, pomysłowym, dowcipnym,
• umieć współpracować w grupie,
• umieć podejmować decyzje, negocjacje,
• chętnie działać na rzecz uczniów,
• posiadać ocenę co najmniej dobrą z zachowania ,
• nie mieć problemów w nauce,
• odznaczać się wysoką kulturą osobistą,
5. Wybory poprzedza minimum tygodniowa kampania wyborcza.
6. Kampania trwa do dnia wyborów.
7. Kandydatami na opiekuna SU są wszyscy nauczyciele Szkoły Podstawowej w Bychawie.
8. Nad przebiegiem wyborów czuwa komisja złożona z uczniów klas IV wybranych losowo. Zadaniem komisji jest czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wyborów, liczenie głosów oraz ogłoszenie wyników wyborów.
9. Każdy uczeń ma prawo do oddania jednego głosu na kandydata do Zarządu SU i jednego głosu na opiekuna SU – głos ważny.
10. W skład Zarządu SU wchodzi sześć osób, które uzyskały największą liczbę głosów. Funkcje w Zarządzie przydziela się wg liczby uzyskanych głosów (przewodniczący, zastępca, sekretarz i przewodniczący poszczególnych sekcji).
11. Opiekunem SU zostaje nauczyciel z największą liczbą głosów.
12. Wyboru członków poszczególnych sekcji dokonuje się na zebraniu SU.

 

 

Copyright © by Szkoła Podstawowa w Bychawie